سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سالاد سیب زمینی ، لذیذ و ساده

سالاد سیب‌زمینی سالاد ساده‌ای است که می‌توان آن را به‌عنوان پیش‌غذا، میان‌وعده یا شام سبک تهیه کرد.



سالاد سیب‌زمینی یکی از ساده‌ترین و پرطرفدارترین سالادهایی است که در بیشتر خانه‌ها درست می‌شود. سالاد سیب‌زمینی کم کالری و مفید است و برای افراد رژیمی گزین? مناسبی است. سیب‌زمینی یک ماد? غذایی است که معمولاً در هر خانه‌ای پیدا می‌شود؛ بنابراین سالاد سیب‌زمینی را می‌توانید با کم‌ترین هزینه و کوتاه‎ترین  زمان تدارک ببینید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم:
سیب زمینی: 4 عدد
هویج: 4 عدد
کاهو: 100 گرم
سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه یا نارنج: 3 قاشق غذاخوری
پیاز: یک عدد
گوجه‌فرنگی: 3 عدد
شکر به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه:

سیب‌زمینی‌ها را می‌پزیم. سپس آن‌ها را به‌صورت چهارگوش خرد می‌کنیم. بهتر است سیب‌زمینی‌ها با پوست پخته شوند تا بافت خوب و منسجمی داشته باشند. اگر بدون پوست بپزند، مز? آب می‌گیرند و نمی‌توان آن‌ها را یکدست خرد کرد.

 هویج‌ها را هم می‌پزیم و مانند سیب‌زمینی‌ها به‌صورت مربعی خرد می‌کنیم.

کاهو را خوب می‌شوییم و خیلی ریز خرد می‌کنیم. حتماً برای این سالاد از کاهو سالادی استفاده کنید. کاهوی رسمی مناسب این سالاد نیست و طعم و ظاهر آن را خراب می‌کند.

پیاز و گوجه‌فرنگی‌ها را هم حلقه‌حلقه کرده، کنار می‌گذاریم.

ظرف مناسب سرو را انتخاب می‌کنیم.

اول سیب‌زمینی‌ها را در اطراف ظرف می‌چینیم به‌طوری که وسط آن خالی باشد. سپس کاهو‌ها را در وسط ظرف ریخته، ظرف را پر می‌کنیم. هویج‌ها را در چهار طرف ظرف روی سیب‌زمینی‌ها می‌ریزیم. در وسط گوجه‌فرنگی‌ها را دایره‌ای چیده و حلقه‌های پیاز را روی آن‌ها می‌گذاریم. البته مواد را به هر شکلی که دوست دارید می‌توانید در ظرف بچینید.

برای تهی? سس، آب لیموترش تازه یا نارنج را با سس مایونز مخلوط می‌کنیم و کمی شکر به آن می‌افزاییم. مخلوط را خوب هم می‌زنیم تا سس یکدست شود. بهتر است از آب لیموترش یا نارنج تازه استفاده کنید تا سس طعم و عطر خوبی داشته باشد.

وقتی سس آماده شد، آن را روی سالاد بریزید و سرو کنید. روی سالاد را می‌توانید با برگ ریحان تازه تزیین کنید.

همچنین بخوانید:
سیب زمینی شکم پر ؛ میان وعده ای دلپذیر

سوسیس بندری ؛ طعم تند جنوب

انواع سالاد میوه تابستانی