سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کره بادام زمینی ؛ طرز تهیه خانگی

برای تهی? کره بادام زمینی به روش خانگی و طبیعی، در این مقاله همراه ما باشید.

کره بادام زمینی?

کره بادام زمینی در رژیم‌های لاغری و هم‌چنین رژیم‌های افزایش وزن جایگاه ویژه‌‌ای دارد. این کره از آن دسته خوراکی‌هایی است که انرژی روزانه‌ را به راحتی تأمین می‌کند. دو قاشق از آن علاوه بر دریافت 190 کالری، منبع خوبی از پروتئین‌های گیاهی، فیبر، ویتامین و امگا 3 است. این کره پیشنهاد خوبی به‎عنوانصبحانه برای شروع یک روز پر انرژی می‌تواند باشد. کره بادام زمینی را به‌راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید.

مواد لازم

  • بادام زمینی خام و بدون پوست: 4 فنجان
  • نمک: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • روغن بادام زمینی: 4 قاشق چای‌خوری
  • عسل: 3 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

 

کره بادام زمینی?

فر را روی حرارت 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. بادام زمینی‌ها را داخل سینی فر بریزید و حدود 3 تا 4 دقیقه تفت دهید. سینی را بیرون آورده، کمی تکان دهید تا بادام زمینی‌ها جابه‌جا شوند. دوباره حدود 3 دقیق? دیگر سینی را داخل فر بگذارید تا کمی رنگشان تغییر کرده و بو داده شوند. مراقب باشید مغز آجیل نسوزد. بادام زمینی‌ها را داخل کاسه غذاساز بریزید و آنقدر بزنید تا کرم نرم و صافی به‌دست بیاید.

نسبتی که در مواد لازم در نظر گرفته شده، کره را کمی شیرین می‌کند. اگر دوست دارید کره کم‌تر شیرین باشد یا بیشتر طعم نمکی بگیرد، از عسل آن کم کرده، به نمک بیفزایید. دوباره غذاساز را روشن کنید تا نمک و عسل مخلوط شوند.

برای اینکه کره بافت نرم‌تر و بهتری داشته باشد، حدود چهار قاشق روغن اضافه کرده، دوباره غذاساز را روشن کنید و آنقدر بزنید تا به بافت و غلظت دلخواهتان برسد. به‌همین راحتی می‌توانید کره بادام زمینی خانگی درست کنید.

اگر دوست دارید تکه‌هایی از  بادام زمینی زیر دندانتان بیاید، مقداری از بادام زمینی‌ها را از همان ابتدا جدا کنید. بعد از این که کره آماده شد، آن‌ها را داخل ظرف غذاساز بریزید و کمی خرد کرده سپس به کره اضافه کنید. کره بادام زمینی خانگی شما آماده شده است؛میل کنید و از آن لذت ببرید.

همچنین بخوانید:

دمنوش عناب ؛ خاص و مفید

پنکیک کاکائویی ، صبحانه لذیذ و ساده

خورشت ماست اصفهان؛ خوشمزه و سنتی

خرمای مجلسی ، خوش طعم و مفید