سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنکیک کدو حلوایی ؛ صبحانه پرانرژی

پنکیک کدو حلوایی یک صبحان? مقوی و پرانرژی برای شروع یک روز خوب است.

 

کدو حلوایی?

کدو حلوایی خواص فوق‌العاده‌ای دارد. اما برخی افراد، به‌ویژه کودکان به آن علاقه‌ای ندارند. کدو حلوایی برای افرادی که به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند، یک محافظ پوست قدرتمند و بی‌نظیر است. مصرف این کدو باعث برطرف کردن سلول‌های مرده و درخشان کردن پوست است. همچنین کدو حلوایی به‌علت داشتن اسیدهای چرب، برای برطرف کردن چین‌و‌چروک پوست مفید است. با هم? این خواص حیف است اگر یک روز پرنشاط را با خوردن کدو حلوایی شروع نکنیم. پنکیک کدو حلوایی است صبحان? مفیدی است که علاوه بر دارا بودن خواص زیاد، بسیار لذیذ است.

مواد لازم

  • پور? کدو حلوایی: 2 پیمانه
  • آرد: سه چهارم پیمانه
  • شیرعسل یا عسل: نصف پیمانه
  • تخم‌مرغ: 2 عدد
  • بیکینگ‌پودر: یک قاشق چای‌خوری
  • دارچین: یک قاشق مرباخوری
  • وانیل: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

 

کدو حلوایی?

ابتدا پور? کدو حلوایی را آماده می‌کنیم. برای درست کردن این پوره آن را بخارپز کرده، با گوشت‌کوب له می‌کنیم. سپس آن را با شیرعسل و تخم‌مرغ‌ها با همزن دستی می‌زنیم تا با هم خوب مخلوط شوند.

در کاسه‌ای دیگر آرد، بیکینگ‌پودر، وانیل و دارچین را با هم ترکیب می‌کنیم. مواد هر دو کاسه را با هم مخلوط کرده، هم می‌زنیم تا یکدست شوند.
یک تاب? کوچک را با کمی روغن مایع چرب می‌کنیم و از مواد پنکیک، مقداری درون تابه ریخته، آن را سرخ می‌کنیم. وقتی یک طرف پنکیک سرخ شد، طرف دیگر آن را هم سرخ کرده و با مقداری شیرعسل روی آن را تزیین می‌کنیم. می‌توان از کدو حلوایی تکه و آب‌پز شده برای سرو استفاده کرد.

تخم کدو حلوایی

جالب است بدانید تخم این کدو یک دنیا خاصیت دارد! تخم کدو حلوایی ضد انگل، ضد افسردگی، محافظ پروستات، تقویت‌کنند? مثانه، ضد التهاب طبیعی و کاهش‌دهند? کلسترول خون است.

همچنین بخوانید:

کره بادام زمینی ؛ طرز تهیه خانگی

تهیه بستنی قهوه ؛ به شیوه خانگی

طرز تهیه پنکیک سبزیجات ؛ آسان و لذت بخش

دمنوش عناب ؛ خاص و مفید