سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تخممرغ شکم پر، یک فینگر فود خوشمزه

 

این دستور پخت یکی از بهترین راه‌های سرو تخم مرغ است که آن را هم برای کودکان دوست داشتنی جلوه می‌دهد و هم به عنوان یک فینگرفود ساده و خوشمزه در مهمانی‌ها قابل سرو است.
تخم‌ مرغ شکم پر

پیشنهاد امروز مجله دلتا برای یک فینگر فود خوشمزه و مقوی تخم‌ مرغ شکم پر با آووکادو و بیکن است. آووکادو یکی از مقوی‌ترین میوه‌هایی است که چند سالی است در کشور خودمان هم بسیار طرفدار پیدا کرده است.

این فینگرفود از مواد ساده‌ای مثل آووکادو، تخم مرغ و بیکن تشکیل شده است. این مواد به خودی خود یک ترکیب فوق العاده را می‌سازند. ولی وقتی که با سس‌های مختلفی مثل مایونز و خردل همراه می‌شوند، خوشمزگی این ترکیب چندین برابر می‌شود. به این ترتیب شما تخم‌ مرغ‌های شکم پری خواهید داشت که سرشار از پروتئین و ویتامین E هستند. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه تخم‌‌ مرغ شکم پر

  • بیکن 4 برش
  • تخم مرغ (آب پز) 6 عدد
  • سس خردل 2 قاشق غذاخوری
  • پودر فلفل قرمز به مقدار لازم
  • آووکادو یک عدد
  • سس مایونز یک قاشق غذاخوری
  • آب لیمو تازه به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه تخم‌ مرغ شکم پر

مرحله اول

ابتدا شش عدد تخم مرغ را داخل یک قابلمه پر از آب قرار دهید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا آب داخل آن به جوش بیاید. 10 دقیقه پس از این که آب به جوش آمد تخم مرغ‌ها را از قابلمه خارج کنید. آن‌ها را کنار بگذارید تا خنک شوند. پوست تخم مرغ‌ها را از آن‌ها جدا کنید  و هر کدام را از وسط نصف کنید.

مرحله دوم

بیکن‌ها را به تکه‌های کوچک‌تر خرد کنید. یک ماهیتابه بردارید و بیکن‌ها را داخل آن بگذارید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. هر از گاهی بیکن‌ها را برگردانید تا به صورت یکنواخت سرخ شوند. بیکن‌ها که کاملا پخته شدند آن‌ها را روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن آن‌ها گرفته شود.

مرحله سوم

گوشت آووکادو را خارج کنید و داخل یک کاسه بزرگ بریزید. آووکادو را با استفاده از یک چنگال له کنید. بیکن سرخ شده و زرده‌های تخم مرغ آب پز شده را داخل کاسه بریزید. سپس سس مایونز، سس خردل و آب لیمو را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. کمی از مزه مخلوط را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل اضافه کنید.

با استفاده از یک قاشق کوچک مقداری از مخلوط آووکادو را داخل سفیده‌های تخم مرغ آب پز قرار دهید. تخم‌مرغ شکم پر شما آماده است می‌توانید آن‌ها را را با کمی پودر فلفل قرمز تزیین کنید. نوش جان!

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب رولت تخم مرغ و سبزیجات کره‌ای، املت محبوب و سریع را مطالعه کنید.

با مجله آشپزی دلتا همراه باشید